(MK): 1988 II

Det är ingen överdrift att säga att det skedde små under 1988. Jag var inte så gammal, men detta minns jag väldigt tydligt och det är ju fortfarande en av världens bästa låtar. Även i tidigare inlägg nämnda Jacobs stege minns jag från åren runt 88. Jag minns att jag fick vara uppe och kolla tillsammans med min mamma ibland. Jag gillade hans röst väldigt mycket, Jacobs, och jag gillade uppträdandena och att han drack och rökte och hade konstiga shownummer. Någon gång dansade han och sjöng med en balett, och jag har för mig att han var utklädd till kvinna någon gång. Spännande för en 7-åring.

Min mamma uppskattade Jacob Dahlin, och jag har för mig att hennes favoritfilm var Tootsie då. Den tyckte jag var tråkig.

Det jag inte gillade med Jacobs stege var alla långa sega intervjuer, men det är desto roligare att gå tillbaka till idag. Som till exempel när han intervjuar sin ryska idol(?), Alla Pugatjova, som han försökte göra till Svensk stjärna. Hennes första fråga i den här intervjun: ”Var är Ulf Lundell?” och så tittar hon på golvet. ”På Krogen” svarar Jacob.

En sak jag tänkt på i anknytning till Jacobs Stege är att Sen Kväll Med Luuks bokningar fick så mycket uppmärksamhet, men det var ju alls inte nytt i Sverige som det snackades om. Vad sägs om Tina Turner, Diana Ross, Janet Jackson och Boy George?

Lämna en kommentar

Under (MK)

Lämna en kommentar