(DL): Sen då

När man inte har så mycket att tänka på i nutiden vandrar tankarna gärna till en orealistisk framtid. Eller till ett förskönat förflutet. Just nu hoppar jag fram och tillbaka i hjärnans minnescentra. Alltid med utgång i något aktuellt dock. Ena stunden äger jag den där lägenheten som verkar ligga mitt i Humlegården och bjuder alltid folk från Spybar på efterfest bara för att chocka. Detta med anledning av att jag snart måste flytta. Andra stunden minns jag hur lite jag mindes förr i tiden. Hur jag aldrig visste var jag var eller när. Hur jag skickade mina föräldrar till obskyra små orter i Värmland för se mig spela ishockey. I själva verket var jag alltid i en helt annan obskyr liten ort. Dessa tankar föddes då jag idag gick till min läkare, kom till receptionen någon minut för sent och lite nonchalant konstaterade detta. Jag blev då upplyst om att jag var i god tid. Min läkartid är om fyra veckor.

Lämna en kommentar

Under (DL)

Lämna en kommentar